|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-01-21, 21:26 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Latest news TMTS
Det är ganska tyst runt omkring de 2 nya simulatorerna just nu, TMTS respektive TA:s simulator. Men TMTS-folket svarar iallafall artigt på frågor som dyker upp och jag kunde inte låta bli att bli lite glad över svaret från utvecklarna i den här tråden:
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=38243 Ur 2 aspekter, som jag tycker detta är intressant... 1. Användandet av "grejer" skapat för MSTS pratas om som en självklarhet att det fungerar till TMTS. 2. Användandet av dagens high end grafik-kort borgar lite granna för att det blir ett lyft för dagens MSTS-modeller... Ser fram mot när det postas lite nya screenshots som visar kvaliten... /Mats A |
|
2005-01-22, 22:26 | #2 |
Medlem
|
|
2005-01-23, 07:59 | #3 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
|
Det har varit väldigt tyst om dessa nya tågsimmar, bra att det börjas pratas om dom igen....
Kanon att MSTS-saker kommer fungera på TMTS! Visseligen har dom ju sagt det från början, men det är bra att dom fortfarande säger det (att det inte ändrats!). Nånting jag inte tror jag hört nått om (?), är editorer. Undrar om det blir sånna i spelet eller vi kommer få bygga rutter i MSTS och köra dom i TMTS??????? http://web.telia.com/~u60000256/index.htm |
2005-01-23, 13:17 | #4 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Citat:
En liten udd av att dom jobbar med verktygen finns det här: http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=35559 Inlägget av projektledaren Timcourt den 23 nov, där han säger att dom är strängt upptagna just nu med verktyg och grundkoden. Vilka andra verktyg skulle det vara om inte editorer? Spekulerar iallafall jag i... Edit: På Train-Sim.com så fanns faktiskt en fråga angående huruvida det skulle finnas nya editorer: http://www.train-sim.com/dcforum/DCForumID24/50.html Och, ja, det skulle det... /Mats A |
|
2005-02-05, 17:09 | #5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Nu finns en mindre progress-rapport för TMTS uppe på train-sim.com:
http://www.train-sim.com/news/tmts0204.htm Här konfirmeras åtminstånde 2 saker... [] Editorer kommer nya och som det låter, kraftfulla sådana. Och, åter igen konfirmeras att MSTS-materialet kommer leva vidare i TMTS! Så, det är bara o bygga vidare, objekt och fordon kommer väl til pass när TMTS blir klar! /Mats A |
2005-02-05, 23:30 | #6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Feb 2003
Ort: ,Ängelholm , Sweden.
Inlägg: 539
|
Hej
Tack för info om TMTS,ser fram emot utgivningen av TMTS-simulatorn. mvh.bengt |
2005-04-02, 11:31 | #7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Lite ny info på Raildrivers sida:
http://www.raildriver.com/rdfree/tsnews.php Inte överdrivet mycke ny information, men man kan konstatera att arbetet knallar framåt iallafall. Förhandsvisning på E3, det är ju trevligt, bör ju dyka upp lite nya screenshots då, kanske. |
2005-05-21, 16:31 | #8 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
PI Engineering med sin TMTS finns ju med på E3-mässan, som pågår nu. Det är ju dock bara som en "apertizer" i deras europeiske ditrubtörs monter Aerosoft och så mycke väsen runt TMTS har jag iallafall inte sett riktigt än. Hoppas på att några screenshots ändå ska kunna dyka upp. Här är ändå några "snik-bilder" över axeln, så att säga:
http://www.3dtrains.com/forums/index...T&f=46&t=6970& |
2005-05-28, 00:50 | #9 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Senast redigerad av Mazz den 2005-06-01 klockan 00:00. |
2005-05-28, 01:01 | #10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2005
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 809
|
Skuggeffekten i vattnet ser ju intressant ut men i övrigt verkar det lite fattigt
Fast kan ju helt enkelt vara så att de inte hunnit göra så mycket scenery än.
__________________
/MVH Patrik |
2005-06-01, 00:06 | #11 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Citat:
CAB-bilderna visar ju lovande fps-siffror iallafall, hoppas de står sig även när scenerna är täta... |
|
2005-06-23, 18:48 | #12 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
En pressrelease som säger release Q4 2005.
http://www.gamesindustry.biz/press_release.php?aid=9602 Här bekräftas oxå att TMTS kommer att ha fungerande vändskivor... Vilket iof vore skam om det inte gick, men nu är dte bekräftat iallafall... http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=43240 Senast redigerad av Mazz den 2005-07-01 klockan 07:51. |
2005-08-07, 05:33 | #13 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Sådär ja... Mars 2006 säger man nu. Skumt att man inte säger nått på Raildriver-sidan eller TMTS-sidan... Nåja, det ger sig, här finns lite att läsa:
http://www.trainmaster.co.uk/ Under länken "About TMTS" så säger man att det är klart och tydligt att TMTS använder sig av MSTS rutter och objekt/fordon. TMTS utvecklas från deras proffesionella Trainmaster-projekt. Man säger ävan att en stor del av TMTS-utvecklarna är mer eller mindre "tågnördar" även dom, så vissa saker är med mer av känsla för tåg o järnväg än ren affärsmässighet. Här en lista på "basic feature set": A simulator that reproduces the basic features of MSTS. - The ability to read, convert and up-grade MSTS models and routes. - Realistic physics systems for control and train dynamics supporting a greater variety of equipment (steam through modern high-speed electrics). - Complete support for unique signal systems. - Utilization of today’s graphic engine features. - Support of many commercially available add-ons and development tools. - Direct support of all RailDriver functions. - 3D cabs. - Simple integration of 3rd party material. - Open and defined architecture for models, textures, routes, scripts and file organization. - Greater flexibility in activity design. - Minimal bugs. I mina öron, låter detta tok-bra, även om det ger generösa utrymmen för tolkningar... Den här texten under fliken about TMTS är iof såvitt jag ser samma text som skrevs i maj 2004... Men, det får väl bli en repetition då och gott att den fortfarande är aktuell... |
2005-08-12, 03:39 | #14 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Snygg bild på MSTS-lok från TMTS-grafikmotorn här:
http://forums.uktrainsim.com/viewtopic.php?t=44550 |
2005-10-06, 20:50 | #15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Ny bild på en TSM-byggd vagn i TMTS model editor:
Här är själva tråden: http://forums.uktrainsim.com/viewtop...44550&start=30 Senast redigerad av Mazz den 2005-10-06 klockan 21:42. |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Train Artisan ---> latest news | Mazz | Allmänt om tågsimulatorer | 11 | 2005-02-18 09:59 |
TrainMaster Train Simulator, TMTS | Mazz | Allmänt om tågsimulatorer | 14 | 2004-05-27 22:01 |