Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2005-02-28, 20:03   #1
Björne
Senior Member

Reg.datum: Dec 2003
Standard Tram nr one

Läste lite om denna rutt på någon tysk sida. Verkar som det är några svenskar som gjort den? Det stod dock inte vart man kunde ladda ned den och vem som gjort den.

Någon som kan berätta mer?
Björne besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2005-02-28, 22:34   #2
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Number One Tramroute är gjord utav Pierre här på forumet.
Den kan laddas hem på www.train-sim.com tillsammans med en hel del passande fordon. Ska försöka leta upp en karta så får du se.

/Mohammad, RTS Trafik

Dagens lunch består utav inlagd bäverpung med råttmos...
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-02-28, 22:38   #3
Björne
Senior Member

Standard

Jag misstänkte nästan något sådannt. typsnittet på den lilla bild som visades känndes bekant
Väntar med spänning på karta Clinton!
Björne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-01, 02:19   #4
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Tyvärr hittar jag ingen karta just nu, men kan berätta att rutten har 4 linjer och runt 30 hållplatser. Den har ett spårvagnspaket med reklammålade vagnar (laddas ner separat!). Och en tysk har gjort en signalpatch till rutten!

Skulle jag testa rutten idag, så skulle jag nog inte jubla, men när den byggdes så var den nog OK....

http://web.telia.com/~u60000256/index.htm
Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-01, 15:22   #5
Björne
Senior Member

Standard

Okej ska i morgonbitti ta och ladda ned rutten från train-sim. Det kanske är ett utmärkt förstaprojekt att ändra lite hus osv för min del som relativt ny på MSTS.
Björne besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-01, 21:26   #6
Pierre
Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Ja, att använda den för att testa Route Editorn på är utmärkt. Byta ut lite objekt m.m.

En annan bra rutt för det syftet, vore Djurgårdslinjen. Den finns hos: www.banbyggarna.com Det är en väldigt liten fil (858 kB) och innehåller mest spår och vägar....

Pierre besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2005-03-02, 18:34   #7
DJ Clinton
Medlem

Reg.datum: Feb 2003
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev Pierre

Ja, att använda den för att testa Route Editorn på är utmärkt. Byta ut lite objekt m.m.

En annan bra rutt för det syftet, vore Djurgårdslinjen. Den finns hos: www.banbyggarna.com Det är en väldigt liten fil (858 kB) och innehåller mest spår och vägar....

Den innehåller bara spår och vägar...

Här kommer den utlovade kartan...

/Mohammad, RTS Trafik

Dagens lunch består utav inlagd bäverpung med råttmos...
DJ Clinton besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Tram City, vart finner jag rutten? Björne Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 0 2005-03-18 03:01
Nuber One Tram Route Dson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 5 2003-02-04 22:31
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 18:00
Helsinki Tram Pack Pierre 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 13 2002-10-06 13:03
Number One Tram Route Pierre Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 66 2002-08-26 18:16

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:28.