![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
AMORELLA
![]() BIRkA PARADISE ![]() GABRIELLA ![]() ISABELLA ![]() REGINA BALTICA ![]() SILJA EUROPA ![]() SILJA FESTIVAL ![]() SILJA SERENADE ![]() VICTORIA I ![]() VIKING CINDERELLA ![]() Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Dessa bilder va fina
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]()
Det är sjukt snyggt att du fått med i princip alla rederifärjor på en dag.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2003
|
![]()
Man kan ju undra om det finns en fulare färja än Regina Baltica.
![]() Snygga bilder, förresten!
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket, nej Regina Baltica är ingen skönhet precis, men jag hade som policy att lägga ut alla färjebilder från igår så den hängde med.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Sep 2005
|
![]() Citat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Ja hennes färger är fina, men åka med henne skulle jag inte göra frivilligt, jag skulle åka med Victoria I Viking Cinderellas Tvilling, hon är så lik i utseendet fast en del mindre. Mvh Johnny Nilsson
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Bilden på Silja Europa är nog favoriten, Synd bara att den är riktigt tråkig att åka med.
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: May 2003
|
![]()
Riktig fräna(osäker på stavningen) bilder på riktigt snygga båtar.
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tack så mycket för det, men säger du det, är Europa tråkig att åka med, men inte tråkigare än Amorella får man väl hoppas.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
|
![]()
trevliga motiv
![]() skulle dock ge en hint om att köpa ett Polarisationfilter till dina objektiv, det ger en hel del förbättring på dina bilder exempel vad det blir för skillnad: Utan filter ![]() med filter ![]() en ganska kraftig skillnad i bilden för en sån skillnad i hur bilden blir, dock, dock suger den lite ljus ifrån objektivet så man får vara uppmärksam på slutar tiderna, men det ska väl inte vara nått problem om man ändå har en systemkamera eller!!?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Jag har inte den blekaste aning, det där var ett steg över den nivå jag ligger på nu, jag vet ingenting om slutartid och sånt, jag ställde in kameran på ISO 100, motivläge P på motivvalsratten sen försökte jag fota rakt och stadigt och zooma lagom mycket, försöka få objekten mitt i fokuseringsområdet så att dom hamnade ungefär mitt i bilden sen tryckte jag av, men bara en sån sak krävde en del skärpning och koncentration, ofta när jag zoomade in så ville objektet inte vara mitt i fokusområdet, men jag fixade och trixade, men några bilder från igår blev inte så här bra som dom jag visade här, det kan jag försäkra.
Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
oftast är det en stor fördel att inte har objektet centrerat på bilden, läs på lit eom tredjedels regeln, och ,många andra fotoregler, glöm sedan bort allt du har lärt dig, och börja fotografera därefter och bli en proffsfotogtraf som tjänar dom stora dollarsana....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
|
![]()
Men snälla du, har man inte objektet centererat så hamnar ju objektet på ytterkanten och kanske inte ens hela båten blir med på bilden, det borde väl jag veta som råkat fota så där ett otal gånger i fredags så det där du skrev nu sist låter ju inte vettigt nånstans tycker jag, glöm bort allt jag lärt mig, det kan du ju fetglömma att jag gör, för det är dom enda erfarenheter jag har och några nya varken kan eller vill jag bygga upp, det blir ju som om man skulle säga, glöm allt du lärt dig i skolan och börja knarka eller nåt sånt tokigt, nänä, nån måtta får det vara.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Skånsk användare
Reg.datum: Oct 2002
|
![]() Citat:
Varför är du så kritisk till alla som vill ge dig lite tips? En bild med huvudobjektet i sidan av bild är minst lika fin som om objektet är centrerat, om inte ännu finare.
![]() |