|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2006-09-02, 21:37 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
MSL Custom HUD
Jag håller på att utveckla en ny variant av en HUD (Head Up Display). Själva HUD:en som bygger på Auran’s och Mike Carter's (thackalane) Custom HUD är i princip färdig, men jag vill att fler än jag testar den. Det är svårt att testa allt själv, i alla lägen.
Denna HUD är utvecklad för att passa till mina övriga regler och förarkommandon, men man kan med fördel använda den helt fristående. Några finesser med denna HUD beskrivs nedan. • Trippmätaren (odometer) kan man nollställa när som helst i Driver. • Liksom Mike Carter’s HUD signalerar denna HUD gult om nästa hastighetstavla har lägre hastighet än nuvarande gällande hastighet. • Växelsymbolen visar inte bara läget på nästa växel utan även vad växeln därefter kommer att visa genom en grön eller gul symbol (ungefär som en signal). Om det är en grön symbol är även växeln därefter i rätt position. Om det är en gul symbol ligger växeln därefter i fel läge. Om man fortsätter vidare förbi den växel som indikerar gult får man en röd symbol för nästa växel. • Sökfunktionen, som söker efter ’trackside objects’ i denna HUD, kan även se igenom vägkorsningar och andra hinder som finns i sökvägen. Ladda ner och testa denna rule från: http://217.197.57.186/forum/showthre...586#post103586
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2006-09-02 klockan 21:42. |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|