![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]()
Nu är det dags för beta v0.7!!!
Det här version har mycket bug fixar och skript "förbättring" med några nya features! Här är listan!! -Tillagt passagerare skyltar med "scrolling" text. -Tillagt tumljular för att sätta destinations koder (ser readme.doc och DestinationListan.xls för en skrivare "friendly" version). -Tillagt stations namn på IDU skärmen. Den inte visar det nästa station men den som är i närheten av tåget. -Tillagt tid på IDU -Tillagt trycket på huvudbehållaren. Compressorn ska starta när trycket går under 700kpa -Tillagt hög kvalitet texture på vänstersidan av förarebordet. -Tillagt röst utrop när tåget ankommer till sin destination -Tillagt röst utrop för stationer. En "preview" till v0.8. Finns 2 ljud, T-Centralen, Axelsberg -Tillagt några "prerequisite" för att kunna ta passagerare i tåget. Man måste ha passager sidan ljus på. Destinations skyltarna måste INTE visar samma namn än den station som tåget finns. Destinations skyltarna måste INTE visar "Ej I Trafik" eller "INGEN PÅSTIGNING". (samma för data kontrollerad tåg) -Tillagt en varning medellande när man kör tåget genom surveyor och quick drive (ctrl-f2). Finns många chans att ha problem på det där sättet. Du måste kör tåget via "Driver" på huvudmeny. -Tillagt en "missing" 3d object på cabview i undersidan av tåget. Fanns ingenting förut då var det orealistisk. -Tillagt en "missing" bogey i cabview -Ändrat engine filen så att tåget ska accelera lite snabbare i hög fart. Tack Lars! -Ändrat "ambiant" ljud fil så att den ska låta bättre utan att höra många "clicks". -Fixat många bugs med dörrarna på TRS2004. Det finns en bug i TRS2004 som gör mycket problem med dörrarna, "this is a workaround". -Fixat en bug med 2004 igen som gjorde en problem med cabben. Problemet är att 2004 "runs" skripted 2 gånger så allt är gjort 2 gånger. Inte bra för att många konstiga saker hände och inte bra för "the game performance". -Fixat en problem med AB dörrarnas fönster. De visade för mörkt. -Fixat en problem i cabview. De höger passagerare dörrarna visade fel med 2st dörrar visade istället för 1st. -Fixat broms när man laddar TRS. Tåget ofta hade ingen broms tryck i början. Problemet var med DCC. I TRS, DCC finns på "default" och den ändrat bromstrycket. Nu ska skripten veta när du väljer CAB och ska "reset" broms trycket då ska tåget inte rullar själv i början. -Fixat knappars "reset" tid. Dem reset efter en sekund. Förut var dem reset mellan 0 sek och 1 sek men nu ska dem reset efter precis en sekund. -Fixat tåget start sekvensen för att klart signalen ska visar när IDU också visar (inte före IDU). -Fixat några skript fel med några speciell stationer tack till svenolovs nya version av sin commonstation skript! -Fixat ljud "synch" med cabview dörrarna. ljudet ska vara "synched" med dörrarna. -->Optimiserade en stort del av skripten. Förut behövde jag 50 rader för att koda nånting. Nu behöver jag 5 rader. Finns mycket mer på det.<-- -Optimiserade skripten för att finnas mindre "monitoring" kod. Monitoring kod är kod som alltid kör. Den kan kör varje 0.1 sek, varje 10sek eller nånting annat. Jag väljer tiden men att ha många monitoring kod betyder att CPUn arbetar oftare och det blir mer problematisk när man har många tåg på sin layout. Så det finns mindre monitoring kod utan att ha mindre features och det även är bättre (t.ex, det knappar "reset" fix som jag har beskrivit där uppe). Tackar till alla som hjälpte!!! Alla dessa skulle inte vara gjort utan ni!! Så en stort tack till! --------------------------------------------------- -Lars Stegenius (UP9636) -Kenny Ericson (Rc1166) -Patrick Ericson (HemuleN) -Roger (Rojje) -Conny -Sparkfot -Daniel Hubinette (Daniel) -Sven Fraenell (Svenolov) -Martin Belley (Fuzznec) -Ruben Te Biesebeek ---------------------------------------------------- om jag har glömt någon, säger det nu och jag ber om ursäkt för det. Mycket var gjort med hjälp från många och jag inte alltid kommer ihåg alla (dålig minne). ![]() ![]() Det finns en readme.doc fil så det är mycket rekommenderat att läsa den! Och förstås. Filarna hehe: http://www.svoyager.com/files/c20_v07.cdp http://www.svoyager.com/files/c20_v07.zip mvh!! SV |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|