|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-11-15, 16:48 | #1 |
Medlem
|
Småknepigt...
Hej!
Jag behöver hjälp. Jag håller på att exprimentera med kurvradier i MSTS och tänkte att nästa banprojekt ska bli Stockholm - Kungsängen, så som det såg ut innan enkelspåret Kallhäll-Stäket-Kungsängen revs. Via Hitta.se:s "mät i kartor-funktion" har jag listat ut och skrivit ned hur långa alla kurvor och raksträckor är i meter. Inte svårt. Det svåra är att komma på vilken radie i MSTS man ska välja så att min meterberäkning stämmer ungefär med det som jag bygger upp. Finns ju som bekant en del radier att välja mellan, 120, 250, 500, 750, m.m. Raksträckorna är ju dock inga problem. Att sammanfatta det hela: Hur listar jag ut vilket spår jag ska välja i MSTS för att få det så exakt mina metermått som möljigt? Går det över huvud taget att räkna ut? Eller blir det till att skärmdumpa flygfotona från Hitta.se och lägga ut som transfers och bygga därefter? Jag har länge funderat över detta... Ha det bra!
Visningsalternativ | |
|
|