|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-03-26, 17:38 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
XYZ-problem i Gmax
Hej!
Har ett fasligt problem med Gmax som aldrig gör som man säger och kraschar när man vänder ryggen mot. Det senaste den kommit med är att XYZ-markeringarna på pivoten försvinner, objekt, vertex, polygoner, inget går att flytta eller rotera runt en axel. Problemet har jag vetat om några veckor då det först bara drabbat Gmax-trainzgamepack och allt var frid och fröjd när man bara körde Gmax. Men nu har det tydligen smittat av sig på dom filer jag bygger på och kommit in i "vanliga" gmax. Troligtvis är det bara jag som tryckt på någon knapp vars "funktion" (virus enligt mig) sparats i gmaxfilen. Är det någon som vet hur man avaktiverar detta? Jag börjar bli riktigt trött på Gmax, och i mina framtida projekt kommer jag att försöka använda Blender istället, som inte kraschar när man inte använt programet aktivt på 5 minuter eller som trälar fram och tillbaka så som det håller på nu.
Visningsalternativ | |
|
|