då lär ni få vänta e jag rädd jag vet hur västra götalands penga projektering ser ut. Länken järntorget-esperantoplatsen-skeppsbron-lillatorget kommer inte lbi av då komunledningen sagt nej till att bara gå till lilla torget blir länken av kommer den gå hela vägen järntorget-esperantoplatsen-skeppsbron(nytt resecentrum med anknytning för båt älvsnabben SAMT båt från södra skärgården något som fanns för 30 år sedan och nu är påvägen tebax)skeppsbron-operan-lillabommen det är de ny hållplatser och den sträckning som i nuläget ligger tillbuds...de pengarna finns inte på minat 5-7 år...nästa då munkebäckslänken för att förlänga linje 5 från torp till östrasjukhuset var finnansierad men ej längre då de pengarna kommer ätas upp av upprustningen av torp/kålltorps vändslinga samt nybyggnad av ett spår till i östra sjukhusets vändslinga...så den är även den lagd på is i minst 2-3 år.
Pendeltågs stationerna under stan är finnansierade av den delen som regionen skall lägga men de statliga pengarna har dragit tebax av en enhällig blå regering (ja jag röstar rött

) så den blir inte heller av i brådrasket och de pengarna lär få plockas till en ny götaälvbro då dne som står idag är utdömd för trafik 2020 dvs innom 10 år måste en ny bro stå på plats en investering som kommer bli snuskigt dyr för region västragötaland så vi som bor i göteborg får nog hålla tillbuds med den räls vi har om inte regeringen vaknar och skjuter till pengar till Göteborg med omnejd.
och vad den räls vi har i spårvagnsnätet idag beträffar har trafikkontoret i göteborg inge pengar alls nästa år till byte utav räls och asfalt i stan.
så här nattsvart men tyvärr sant hade ajg kunnat skriva hela natten om hur illa det är ställt med göteborgs spårvagnsnät för illa det är det tro mej. de märker vi som jobbar med det för 5-6 år sedan var det ett rälsbrott i veckan nu är det 3-5 om dagen....