|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-01-31, 09:24 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
Ännu en ominstallation av MSTS!
Tja!
Nu är det nästan två år sen jag hade TS inlagt, men nu vart jag sugen igen och har börjat fylla hårddisken med tåg igen. Den här gången kommer jag att ha två exakt likadana uppsättningar MSTS på två olika datorer, så nu ska alla olika installationer bli riktigt pedantiskt inlagda. Jag har installerat Kosmos, ConBulider och RouteControl. Jag ska också försöka namnge alla lok logiskt och bra, så det blir disciplin i loklistan. Nu gäller det bara att fundera på om Scalerail och NewRoads kunde ställa till det med rutterna om man installerar dom? * Är det något mer jag bör tänka på rent generellt? * Finns det någon rutt eller något extra fint tåg du vill rekommendera? Är det någon som använder MSTS Bin och helt kort kan berätta vad det gör? Ställer det till det på något sätt? PS: Ja just det, jag glömde fråga: Förr hade jag en "Start Up" Bild till min franska installation som visade en riktig bild från hytten på ett TGV . Är det nån som vet var man kan hitta den igen? Så här ser ju laddningsbilden för LGV Med ut och den jag tänker på var nått liknande. Lite TGV-tåg bilder skulle förståss också gå bra som start bild... Senast redigerad av Dm3 den 2010-01-31 klockan 11:05. |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|