|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-12-10, 18:44 | #1 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
Jävla Connex
Idag skulle jag resa med saltsjöbanan kl 3 från tattby till nacka. Jag stog på stationen kl 3 men inget tåg kom, jag frågade en kille, tåget hade gått 5 minuter tidigare! Då tänkte jag ta nästa tåg som gick 20 minuter senare, jag gick in och satte mig för att vänta. efter en kvart gick jag ut och fick höra att tåget var tio minuter sent.
Jag väntade tio minuter, men inget tåg kom! Efter yttligare tio minuter kom tåget åt fel håll! Jag satte mig på tåget som skulle vända i solsidan och sedan gå tillbaka igen. Allt gick som planerat i tre stationer (otroligt), sen stannade tåget mellan två stationer. Lokföraren sa att det var ett växelfel och att de höll på att fixa det. Tiden gick. Efter närmare en kvart började tåget sakta att rulla framåt, men stannade igen efter 150 meter. Under tiden som tåget tillryggala denna sträcka så sade lokföraren vad som kunde hända om bromsarna var trasiga, en tant blev så rädd att hom ville dra i nödbromsen men hon bärgade sig. men det var ej slut nu. Efter några minuter började tåget att backa lite sakta, snart var jag på samma ställe som tidigare. Nu gick lokföraren ut och ändrade växeln för hand, några minuter senare var tåget två stationer fram från den där jag startade. Det hade tagit 45 min. inannan jag var hemma så hade det gått samamlagt 90 min. När det händet nåt nuförtiden säger man ju att det är den mänskliga faktorn som felar men det verkar ej så inom tågvärlden. Förr kunde ett B-lok lämna Stockholm C i tid och komma fram till Gtb i tid, men nu när den mänskliga faktorn ska vara liten funkar det ej att åka två stationer på saltsjöbanan. En annan gång vid samma station när jag helt fredligt skulle gå på tåget stängde ett pucko dörren på mig, detta såg konduktören. Men som man hade förväntat sig att han skulle säga till det javla puckot kom han fram till mig och slängde av mig vid nästa station trorts att jag hade betalat och inte gjort nåt förutom att blivit klämd i en dörr och stukat armen. Kalle arg på Connex |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
2 färska bilder på Connex 7074. | Dson | Off-topic | 2 | 2004-09-05 12:18 |
Tänk om Connex hade sån service... | Byggare Bob | Lokaltrafik | 0 | 2004-06-19 19:08 |
Connex Nattåg [Bild] | Pson | Off-topic | 3 | 2004-04-23 20:02 |
CONNEX | Avslutat konto | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-09-29 11:35 |
Är det nån som har en bild på en Connex vagn? | sjonas | Off-topic | 4 | 2003-06-23 17:32 |