Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-09-14, 19:05   #18
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Äntligen fungerar bogeyn på E loket. Bockar och bugar,LAn.
Men, det är MYCKET som saknas på loket. Jag gillar verkligen J loket
och har varit i kontakt med LAn, som villigt sände över sitt texture material.
Även jag vill ha lite väderbitet utseende på E loket. Så nu blir dags att
lära sig texture hantering.

I GMax finns en "Merge" funktion dvs man kan hämta objekt från andra
GMax projekt.Jag har utnyttjat funktionen ett flertal gånger.
Det vore ju fantastiskt att importera detaljer från ett annat ånglok!
Onödigt att uppfinna hjulet en gång till, eller hur?


På bifogad bild har jag kopplat till en tysk tender bara för att kolla funktionen.
Och bogeyn påE loket är nästan i rätt läge, men nu när man vet så är det en baggis att korrigera.
Bifogade bilder
Filtyp: jpg E907BogeyWorking.jpg (92.9 KB, 154 visningar)
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:18.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009