Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Simulator > DTG - Train Simulator - Allmänt

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-10-30, 16:32   #1
Fredrik_Lund
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Standard RW2 eller Trainz?

Hejsan,
Är ägare till ett par versioner av Trainz, 2004, 2006, 2009 och 2010, och sitter på en hel del material som jag både laddat ner och gjort själv. Har dock tröttnat lite på Trainz tråkiga och "döda" grafik och funderar på att byta över eller i vart fall göra ett seriöst försök att lära mig RW2.

Har redan köpt nu då Steam hade 50% vid releasen och om man ser på de rutter som finns gjorda så är det betyldigt mer grafiskt tilltalande än det man många gåger åstadkommer i Trainz trots alla nya versioner genom åren. Dessutom känns RW2 modernt vad det gäller hur man lägger spår, placerar signaler och får dem att fungera mm.

Jag bygger i huvudsak egna rutter där jag vill ha en del tåg som körs av AI:n samtidigt som jag kan köra lite "free roam" själv.

Min fråga är helt enkelt om det är lönt att lägga tid och energi på att lära sig ett nytt system och om detta kan åstadkomma det jag önskar. Hur fungerar AI:n i RW2 jämfört med Trainz 2010? Kommer jag bli besviken på RW2 om jag vill få AI:n att plocka upp tågset och köra dem någonstans?

Tack på förhand!

/Mvh Fredrik
Fredrik_Lund besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:51.