|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-11-27, 04:21 | #11 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Stationen vid Grusele har blivit förbättrad, för att kunna klara den ökade malmtrafiken från Svappavare. Ett nytt förbigångsspår har lagts till förbi stationen, enkom för malm-trafiken. Till det så har en mindre malmtågsbangård lagts till Söder om Grusele, då LLJ söderut är enkelspårig härifrån, så malmtågen måste kunna plockas in här för att inte blockera den trafikintensiva LLJ. Just den här delen är en slags "Getingmidja" på LLJ, men utsikterna att göra sträckningen dubbelspårig har envist motarbetats av markägarna.
Den nya malmbangåreden til höger. Det nya spåret till höger, enbart för malmtågen. Det leder till ett nytt triangelspår "Grusele-triangeln", som radikalt lättar på trafik-trycket på Landbäck. __________________________________________________ __ _____/Mats A |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|