![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2011
Ort: Uppsala
Inlägg: 852
|
![]()
Hej
Jag satt och klurade på hur man skulle kunna bifoga intressant information till en rutt, DONJ i detta fallet, vad annars. Det finns ju en KIND: Html asset som företrädesvis anropas från script Jag tänker mig en ett ”senery object” t.ex. en infoskylt. ”Wintärn” som jag ställer upp vid Wintärns station. När man programmerar interiörer så finns ju såvitt jag förstår en ”Mouse collision” funktion och det är på ren svenska att man klickar på något med musen antar jag. Jag skulle vilja att när man klickade på skylten så anropar man ett enkelt skript som aktiverar en Html asset. Jag antar att den skrivs in som en dependency i configen till huvud asseten / skylten. Html asseten laddar sin startsida i trainz MiniBrowser och man kan läsa om Wintjärns historia innan man kör vidare. För att inte behöva göra ett skript per infoskylt bör det ju vara generisk och säga Ladda HTML asset med det KUID nummer som deklareras i configfilen i samma mapp som jag ligger i nu. Ni som programmerar, visst borde väl detta vara tämligen trivialt att åstadkomma eller ser ni några problem? Med vänlig hälsning / BjörnL |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|