|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-12-13, 15:54 | #24 |
Senior Member
|
Tack för det.
Jag undrar forfarande vad tunneln heter. Här kommer fortsättningen på berättelsen: Strax före Borås ser jag ett annat tåg omkring 200m längre fram. Jag ser lågor som slår ut ur maskinrummet. Jag stannar loket hastigt. Det är ett persontåg av typen X32, kust-till-kust, och det står människor utanför. Jag larmar brandkår och därefter hoppar jag ned på marken och pratar med lokföraren. Han säger att det troligtvis var en läcka någonstans och att en gnista antände det som läckte ut. Brandmän anländer snabbt och ett av banverkets tåg kommer för att stänga av de 16000 V i ledningarna. Branden är snart släckt och strömmen sätts på igen. Jag tar med mig lokföraren i mitt lok till Göteborg och ett ersättningståg anländer till platsen för att forsla bort resenärerna. Färden fortsätter. Då är vi äntligen framme i Göteborg. Susar in i Lisebergstunneln i ena änden och ut i andra. Rullar in på Centralstationen och släpper av lokföraren från X32: an. Telefonen ringer från London och ber att jag skall växla ned till hamnen. Jag skall lämna vagnen hos Stena Line. Jag frågar om vad innehållet i lådan är. Det är mycket explosivt och det finns inget du kan göra åt saken, får jag till svar. Jag larmar direkt polisen som anländer inom två minuter. Det blir ett stort polispådrag. Hamnen utryms och alla färjeavgångar inställs. De tar hand om lådan i vagnen. De vet fortfarande inte vem det är som kan har planerat detta. Man kommer senare fram till att innehållet i lådan skulle kunna gjort en krater som var 100m i diameter och ca 50m djup om den hade detonerat på land. Ingen liten bomb alltså. Dagen efter tar jag mig tillbaka till loket som nu står på Göteborgs Centralstation. Det har blivit dags att åka hem igen. Jag lämnade in min arbetstelefon till polisen innan jag åkte till Stationen. Stiger in i 1346: an, sätter mig bakom spakarna och börjar åka. Efter en kvart ringer min mobil. - Så du fullföljde inte ditt uppdrag, säger en mörk röst. - Hur fan kunde du få tag på numret till min personliga mobil? Säger jag med mycket ilsken röst. - Vi är efter dig, säger den mörka rösten. Jag lägger på och slår snabbt 112. De skickar en polishelikopter säger de. Jag ökar farten till STH. Vi åker över en bro och in i skogen igen. Telefonen ringer igen. - Vi är dig på spåren, Ha ha ha, säger den mörka rösten och därefter bryts samtalet. Jag tar kontakt med polisen igen. De ber mig stanna vid nästa station och vänta tills de ringer igen. Jag stannar tåget vid lokaltågsstationen Hindås, öster om Göteborg. Efter 20 minuter ringer de igen. - Vi kör fram en polisbil till Hindås station. Då skall du ta dig ut till den, hoppa in och följa med. Vi kör dig då till en äng i Bollebygd, en ort i närheten för där skall du byta till en helikopter. Den skall du åka med till Jönköpings flygplats. Därifrån får du flyga till Stockholm. Blir det bra? - Ja, det duger. Efter fem minuter stannar det en polisbil på parkeringen. Jag går ut ur loket och bort till bilen. Jag hör ett lås låsas upp, öppnar bakdörren och stiger in. Hör dörren låsas igen och därefter rullar vi iväg. - Välkommen! säger föraren. - Tack, säger jag. - Det måste ha varit en jobbig dag. - Ja, du anar inte. - Jo, jag tror faktiskt att jag gör det, säger föraren. Varför fullföljde du inte uppdraget? Då känner jag igen rösten. Det är ju han jag har pratat med i telefonen. Den ?mörka rösten?. - Ni är väl inte poliser? säger jag. - Bra, du känner igen min röst, säger den mörka rösten. - Och nu skall ni förstås döda mig? säger jag. - Du gissar bra, säger den mörka rösten. Sedan sitter vi tysta i säkert en halvtimme. Vi stannar vid en villa och mig slänger de ned i källaren. Den kommande natten sover jag ingenting. Och vad han gör istället för att sova undrar ni säkert nu och ärligt talat så gör jag det också. Jag har en idé men vi får se imorgon vad det blir av den. Fortsättning följer imorgon. Ge mig så mycket synpunkter ni kan om denna texten. MVH Macley Om du tittar in på: http://hem.passagen.se/mikaelrosen/ Skriv |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bok till salu: Svenska lok och motorvagnar 1988 | rotten | Allmänt om tågsimulatorer | 0 | 2004-07-14 00:21 |
Hytter till svenska lok? | Barman | 3D-design - Trainz | 4 | 2003-07-01 06:58 |
SVENSKA ånglok till msts? | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 12 | 2002-12-10 19:37 |
Fråga angående 3d modeller till msts och trainz | Trigger | Off-topic | 9 | 2002-08-25 19:14 |
Välkommen till svenska forumet om Trainz | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 8 | 2001-08-28 10:45 |