![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
Ort: Lom - Norway
Inlägg: 1 272
|
![]()
Under detta ämne ska vi diskutera alla skriptfunktioner för många av tunnelbanans objekt som är under utveckling just nu. Det handlar mest om signaler, diverse skyltar, stationer och displayer (ankomsttavla).
Men detta ämne kommer också att behandla logistiken för scenarier och sessioner (AI-förare, autopiloter och manuella förare). Lennart (LAn) har ju gjort en uppsjö av objekt som behöver få lite liv, och det är där jag kommer in. Jag börjar med att presentera alla signalvarianter som kommer att finnas (se bild). Ni är välkomna med frågor och synpunkter, när det gäller funktionerna för TUB, i denna tråd. Själva banan och utseende på objekten (3D-designen) diskuterar vi i redan befintliga trådar, under respektive ämne. Om ni visar intresse för detta projekt så kommer det också att genomföras, men får vi (STL-teamet) ingen respons från er så kommer projektet att läggas ner. Så mycket beror på er om ni vill ha en realistisk och fungerande svensk tunnelbana. Med vänlig hälsning. STL-teamet. --
__________________
svenolov I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse). Senast redigerad av svenolov den 2012-05-31 klockan 17:10. |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|