![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Tidigare i dag, onsdag, rapporterade jag att min startstation - Mellerud - var klar med undantag av några mindre justeringar.
Sedan dess har fyra av fem semaforer försvunnit - bokstavligt talat gått upp i rök. Samtidigt har samtliga osynligt masters jämte 13 klarare försvunnit - och med dem all konfiguration som styr semaforsystemet. Vägskydden har havererat - ibland har tillhörande objekt försvunnit, ibland vandrat sin väg. Att något var på gång erfor jag på eftermiddagen då LAn:s fina lokstall saknade väggar. Jag har rest väggarna på nytt elva ((11) gångar och sparat på olika sätt. Lokstallet finns nu (peppar, peppar) sparat i sessionen. Att spara dom i routen går inte. Jag har tidigare förvarnat om att lagerhanteringen och framför allt spara-funktionerna i 2010 inte håller måttet när omfattande signalinstallationer. Tror inte att någon har läst inlägget. Det var tänkt att jag den här veckan skulle lägga ut en ny version av Svensk cab-bana. Allt var fram till onsdag eftermiddag klappat och klart i detalj. Då tänkte jag att är bäst att kolla LAn:s lokstall. Mycket riktigt så fanns inga väggar. Dessutom hade lokstallets spår försvunnit liksom två av "tårtbitarna". Vad är vad i det här larviga lagerhanteringen som Trainz hittat på? Det heter ju att bygger i routen och lägger signaler i sessionen. Är lokstallet en byggnad eller en signal? Jag lutar åt det sistnämnda eftersom man måste konfigurera in väggarna via en propertyruta. Ni som jobbar med signaler, bussiga dela med er av era erfarenheter (gäller 2010 och uppåt). Nisse |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|