Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Allmänt om Trainz

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-02-10, 12:48   #29
Håkan Zaar
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Standard Varför gör vi det vi gör?

Jag har ett långt förflutet i en rad föreningar. Jag är i ett par av dem en drivande del sedan 25 år och jag har lärt mig att hantera detta med den frustration man ibland upplever.

Tillsammans har vi aktiva åstadkommit massor av otroliga saker och jag kan ju säga att långt ifrån alla utomstående har haft någon tro på att det vi företagit oss någonsin skulle bli verklighet. När jag plockade ner ett ånglok som 17 åring och satte igång restaureringen av loket som blev ett mångmiljonprojekt var det nog inte många som trodde på att det skulle bli något av den maskinen. 1997 var loket totalrenoverat och i nyskick. När vi sedan berättade att vi skulle anlägga en 4,5 km lång museijärnväg trodde inte heller någon på detta. Idag ligger den på plats och under 2013 kommer vi att nå även det målet.
Vi har gjort mycket annat också..Tillsammans

Under dessa 25 år är det inte ofta vi som slitit med detta fått någon uppskattning i form av berömmande ord (inte som jag kan erinra mig).

Däremot är tillfredställelsen över att veta att VI tillsammans har åstadkommit något som Ingen trodde var möjligt en mycket behaglig känsla.

Glädjen av att tillsammans stå där och göra det vi gör och faktiskt inse att vi gör det vi gör för vår egen skull och för varandra.

Jag tycker att en del av belöningen är att se någon komma och åka med vårt tåg och barnen är den riktigt stora behållningen. Att gå på stan en sommardag och plötsligt kommer det fram en liten knallhatt och säger, hej, jag åkte ånglok med dig i Galtström, det är RIKTIG belöning, det. Då vet man att det man gjort har betydelse för någon annan än sig själv.

Jag tycker att likheterna mellan det jag upplever och det ni upplever är ganska snarlika.

Efter att ha följt er utveckling här på forumet under de senaste åren kan jag bara säga att ni förtjänar den största respekt för ert arbete. Ni visar på enastående kreativitet, förmåga att lösa problem (jag fattar inte hur ni lyckas få till alla detaljer och texturer, scriptningar och annat), en känsla för detaljer som man sällan eller aldrig skådar. Ni ger er inte förrän ni själva anser att ni är klara och resultatet talar för sig själv.

Att jag skulle ge någon credit för att ha skitat ner något trodde jag inte, men EKAN, tack för de nerskitade malmtågsloken och alla andra ommålningar som du presenterat här på forumet. (Malmtågsloken är ändå häftigast hittills).

Jag hoppas att ni inte tappar intresset utan fortsätter i samma anda som tidigare. Jag har tre juniorer och två av dessa är Trainz-spelare och vem vet kanske det finns hopp om framtiden också när det gäller att utveckla saker för Trainz..äldsta grabben ritar Solidworks 3D och han skall få Blenderguiden när han blir äldre.

/Håkan
Håkan Zaar besöker inte forumet just nu   Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:52.