|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2014-01-28, 00:42 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2013
Ort: Järfälla, Sweden
Inlägg: 53
|
Ibland blir man glad för det lilla ...
Ja, jag vill egentligen bara berätta att jag äntligen tagit mina första stapplande steg i 3-D modellering
Under någon månads kämpande och med hjälp av otaliga tutorials har jag tagit mig igenom de grundläggande stegen i Blender: Modellering, modifiers, unwrapping, UV-mapping och texturing. Blender är inte direkt intuitivt, så den första uppförsbacken när man tar sig an programmet är brant. Men när man väl har lärt sig användargränssnittet och lagrat de grundläggande snabbkommandona i minnet så är programmet riktigt roligt och framför allt snabbt, att jobba med. Jag har exporterat till .IGS, konverterat i Blueprint Editorn och lyckats få min första lilla "asset" att dyka upp i TS2014. Det blev en liten vägövergång, än så länge med en enkel "färgpyts"-textur. Nästa steg blir att jobba med riktiga texturer och normal maps. Min närmsta plan är att börja göra "clutter" som passar till svenska järnvägar i början på 1900-talet (träperronger, staket, stenmurar, etc.). Sedan blir det kanske gamla byggnader så småning om. Stenne |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|