![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Lite tips och trix om animering i Blender:
* Man måste använda lattices för att kunna animera. Man kan bara röra på lattice-objekten och sedan få vanliga mesh-objekt att röra sig genom att de är parent:ade till en lattice. Du verkar göra något liknande nu, fast med en empty. Dessa är enbart till för attachments. Alla lattices måste hete någonting med b.r. följt av ett namn, exempelvis b.r.door_left * Alla lattices måste vara parent:ade till en lattice som ska heta b.r.main * Alla mesher som ska synas i en animerad mesh, vare sig de ska röra sig eller ej, måste vara parant:ade till någonting, åtminstone b.r.main * Undvik namn med åäö. Har haft problem med detta tidigare, kan visserligen ha rättat till sig när man uppdaterade den inbyggda Python-versionen i Blender. Kolla gärna min (något föråldrade) Blender-guide under avdelningen animation. Den är skriven för en gammal version av Blender, men principerna är nog fortfarande något relevanta.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |
Taggar |
c20, sthlm, tane, tunnelbanan sthlm |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|