|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-06-04, 23:08 | #1 |
Member
Reg.datum: Dec 2001
|
Olyckor i tunnelbanan
Connex strävar ju efter att göra Stockholms tunnelbana så säker som möjligt. Men trots detta så sker ju olyckor i form av människor som antingen ramlar, knuffas eller hoppar framför tågen. Sist jag hörde någonting stod det i Metro att olyckorna ökat under senaste två åren, kanske till följd av att nattrafiken togs upp igen efter att varit stängd, just på grund av olyckorna. Vid ett tillfälle hörde jag att siffran på personer som förolyckas per år skulle vara så mycket som 52, d.v.s. i snitt en per vecka.
Min fråga till Er är vad Ni har för erfarenheter av detta och på vilket sätt som man eventuellt skulle kunna göra tunnelbanan säkrare. /Southpole |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Snyggaste T - vagnen och färgen i tunnelbanan? | DJTimboy | Lokaltrafik | 21 | 2003-07-22 20:57 |
Färger i tunnelbanan... | DJTimboy | Lokaltrafik | 6 | 2003-03-25 16:15 |
Tunnelbanan..? | XSS | Off-topic | 10 | 2002-09-11 21:48 |
Tunnelbanan!! | Trigger | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 6 | 2002-05-24 16:12 |
Snyggaste(?) tunnelbanan på gång... | Fredrik | Landskapsdesign - Trainz | 1 | 2002-04-18 23:38 |