|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-05-29, 12:55 | #1 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
Att tänka på vid allmän bilduppladdning!
Jag har sett en tendens till att skicka upp allt större och större bilder till forumet.
Kul att så många vill dela med sig av sina foton och andra intressanta saker. Dock påverkar det oss negativt när bilderna blir många och stora. Ett litet exempel. Tråden här i off-topic med finska bilder. Den tråden innehåller många och stora bilder. Totalt tar bilderna upp 4.3 MB och när tråden i detta nu lästs 135 gånger blir det då 135 x 4.3 = 580 MB som webservern måste skicka. Jag skulle vilja att foton som är allmäna = foton som inte skall användas till texturunderlag eller liknande förminskas ner och hålls under 100 kb per foto. Ju mer bandbredd vi gör av med dessto mer felmeddelanden om att "sidan kan inte visas" kommer folk att uppleva här. Så försök att ha det i åtanke...och som jag sa ni är välkommna att visa upp era tågfoton. /Fredrik Forumvärd |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Tänka sig | rotten | Off-topic | 10 | 2004-07-18 22:48 |
Allmän info om "taggar" | niofem | Off-topic | 6 | 2003-07-16 23:01 |
Bilduppladdning ur funktion | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-05-02 12:56 |
Bilduppladdning ur funktion | Fredrik | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 1 | 2003-05-02 12:55 |
Bilduppladdning åter i funktion | Fredrik | Off-topic | 1 | 2002-07-15 22:54 |