Citat:
quote:Tidigare skrev gec44-9w
hej,
jag ville bara säga att ett rc lok har 110 ton i bromsvikt i R-läge=
1079kn och i G/P-läge 80/85 /80/87
ska jag skriva då hela 1079kn i eng-filen.
|
Jag har ingen koll på bromstal i verkligheten. Men visst, prova att skriva in 1079kn så skall du få se på ett lok som bromsar fort.
Att skriva in 1079kn kommer mao inte att ge ett så bra resultat, om man inte vill att loket skall tvärnita förstås. Som jag skrev tidigare så är det bästa att prova sig fram. Man skall också ha i åtanke att MSTS är en simulator och att det inte kommer att gå att få 100%-ig realism.
Det jag märkt är att ställer man för låga värden så bromsar tåget mjukt och fint vid stationer, precis som i verkligheten medans samma värde gör att tåget knappt verkar bromsa vid högre hastigheter, ca 100 - 200 km/h.
Ställer man in för höga värden så tvärnitar tåget vid station samt att det svarar på bromsen bättre vid höga hastigheter.
Personligen sätter jag ett lägre värde för att kunna bromsa mjukt och verklighetstroget vid tex stationer. Jag får då istället se till att bromsa lite tidigare för att hinna stanna. Det är vad jag tycker, andra kanske vill ha det tvärtom...
Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler