Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-15, 13:41   #1
maed1
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 15
Standard VHJ, klar som beta, med reservation !!

Hej kära forumbesökare och MSTS-diggare!

VHJ är, och har varit klar en tid. Anledningen till att den inte blivit upplagd är ett litet men ack så irriterande fel. Det har visat sig vid upprepade genomkörningar att det på ett par ställen inträffar den beklagliga originalbuggen " Activity ended, coppler broken ." Jag har hittils trots omläggning av spår och växlar på berörda ställen ej lyckats få bort problemet.

Nu undrar jag vad du som forumbesökare och tågeutusiast vill?! Antingen lägger jag upp VHJ med detta kända fel, eller så fortsätter jag att försöka finna en lösning på problemet.
Om du som läser detta kan acceptera problemmet med brustan koppel så lägger jag upp VHJ. Jag kommer naturligtvis att fortsätta att finna en lösning på problemet. För att kunna köra på VHJ och slippa brustna kopple finns två lösningar.
1)- Den ena lösningen som finns är att justera värdena på skruvkopplets brottgräns i lokens ENG och vagnarnas WAG-filer. Jag kommer att bifoga instruktion om hur detta skall göras. OBS detta gäller bara "lösa" lok och vagnar, ej X2 X10-14 X9 osv
2)- Eller att göra som i ProTrain2 byta ut skruvkopplen i ENG och WAG-filerna till automatkoppel på berörda fordon. Jag upptäckte nämligen att om jag körde med lok och vagnar från DB så förekomm inte problemet med brustna koppel. Där har man helt enkelt ändrat från "chain", skruvkoppel, till "automat" automatiska koppel för att få simuleringen att fungera bättre.
Så avslutningsvis, VHJ är klar och jag överlåter åt er alla i forumet att bestämma er för om vi ska köra med ovanstående begränsningar eller vänta tills felet är funnet och åtgärdat.

Med vänliga hälsningar

Magnus Edman
maed1 besöker inte forumet just nu  
 

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Beta testning efterfrågas KMW 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 4 2005-03-02 23:53
Kamelen Klar ! pussgurkan 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 53 2003-11-05 16:02
X2000 Photorealistic Beta Online! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-02-14 01:43
Bilder från Rhein layout beta v.1 Hawk Trainz - Allmänt om Trainz 7 2002-12-27 02:49
Linx activity för KMJ-route-v.2 (Beta) Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 10 2002-10-22 17:33



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:54.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009