|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-02-13, 22:59 | #1 |
Medlem
|
Ekonomin på SVTTL del 2
Ekonomin fungerar faktiskt hyfsat just nu på SVTTL. Ett problem är dock att operatörerna inte ser skillnaden mellan veckorna för de olika inkomst och utgiftsposterna. Jag tänkte visa på hur det ser ut innan jag ändrar alla siffror på följande sätt:
http://www.svttl.se/ekonomi.htm Jag har lagt in de siffror som gäller för vecka 7 på ovanstående länk. De aktuella siffrorna ser ni i den vita raden. Börsen har gått upp, räntorna och dollarn har minskat. http://www.svttl.se/Kalkylen.htm på denna länk ser ni ett av företagen i ekonomin. Det blå fältet visar de nya siffrorna för de olika posterna. Det vita fältet visar siffrorna för förra veckan. - Om man på t ex STAB jämför 'avb lån 1' förra veckan och 'lån 1' denna vecka så ser ni att amorteringen är billigare denna vecka beroende på lägre räntor. - 'Inkomst kontrakt' förra veckan och 'Kontrakt' denna vecka går också åt rätt håll. STAB tjänar 5000 kronor mer denna vecka pga högre beläggning på tågen (börsen har stigit) Ni kan under lördagen jämföra siffrorna om ni är intresserade. På söndag förmiddag så ändrar jag det sista, dvs flyttar över siffrorna i blå fältet till det vita fältet och vips ser man saldot fram til vecka 7 istället för vecka 6. M v h /Pursche www.svttl.se |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nya SVTTL är här! | vl | Virtuella Tågbolag | 114 | 2005-05-21 15:42 |
Diskusion: Pengarna på SVTTL. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 16 | 2004-04-13 19:44 |
Nya Tider på SVTTL. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 4 | 2004-03-23 18:43 |
SVTTL söker betatestare.... | Pursche | Virtuella Tågbolag | 5 | 2004-03-20 23:56 |
Ekonomin rullar på SVTTL | Pursche | Virtuella Tågbolag | 50 | 2004-02-08 10:05 |