|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2005-01-06, 18:49 | #31 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
Ort: Vendelsö
Inlägg: 4 500
|
Hum...
Vet inte om du varit i Stockholm o kikat på hur det är gjort... Men, pendelspåren ligger så gott som alltid i mitten, med en gemensam plattform för södergående och norrgående. Anledningen är nog egentligen ganska enkel. En plattform för pendeltrafik kostar betydligt mer än en plattform för fjärrtåg. Detta för att alla Stockholms pendeltågsstationer är bemannade med biljettvakter. Således skulle dessa behöva dubblas om man hade två separata plattformar, och personal är ju en av de dyraste saker man kan ha. Så, jag gör som Stockholms pendeltrafik... Behåller pendeltågen i mitten... /Mats A |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|