![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag sitter på Komplett.se och bygger en dator för skojs skull. När jag kom på en sak. Jag valde ett moderkort med VIA KT333 chipset och så det passade hastigheten i AMD Athlon XP 2200+. Skulle sedan välja DDR ram. Då står det minne för PC 333 Mhz eller för PC 266 Mhz. Jag vart skeptisk. Processorn hade en 266 Mhz Bus, men moderkortet VIA KT333. Innebär KT333 chipset PC 333 Mhz och KT266 chipset PC 266 Mhz? För inte utgår man från processorns Bus hastighet? I sådana fall fanns det inga 333 Mhz buss på Komplett. Eller vad avgör om man ska ha minne för PC 333 Mhz eller 266 Mhz? Med vänlig hälsning: Pson ![]() |
![]() |
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
DDR minnen på SDR moderkort... | Pson | Off-topic | 3 | 2002-09-07 23:05 |
Bra uppgraderingspaket? | Pson | Off-topic | 3 | 2002-09-01 21:21 |