![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
Registrera | Members Area | FAQ | Medlemslista | Community-ware/Modell-shop | Sök | Dagens inlägg | Markera forum som lästa |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Jag bytte ju mitt gamla grafikkort (geforce ti4200) till ett ati 9800pro, när jag uppdaterade datorn sist.
Är inte helt nöjd. Om man jämför grafiken, så är den inte bättre nu, än med förra kortet (tycker jag!). När man t.ex. "spelar" MSTS.... Har bara provat ett directX 9 baserat spel, senaste Tomb Raider och där upplevde jag ingen aha-känsla heller.... Kanske jag som önskar för mycket????? Eller har fel inställningar? Att kortet är snabbt råder dock inga tvivel om. Kompisen köpte mitt gamla kort. Han har samma processor och moderkort som jag (men snabbare minnen) och får c:a 5000 poäng mindre i 3d-mark 2001. Jag kan inte få bild på både datorn och tv´n samtidigt vid kloning heller (när man ska se film!). Media playern syns, men rutan är svart (när det är bild på tv´n!). Med TGATool2 så måste jag nu avaktivera direct draw i dxdiag, innan jag kan måla och sen aktivera det, för att kunna spela. Varför? Har det nått med kortet eller directX 9 att göra? Dessutom kan jag inte längre exportera ACE -trans, när jag målat om en 1024 textur.... Det snurrar i min skalle om jag inte skulle köpt ett Geforce istället!????? Dom funkar ju bra, även om jag inte fått ett lika snabbt för samma pengar (c:a 2000:-). Slipper man dessa problem med ett Geforce FX? Beror problemen på kortet, directX 9 eller på mig? Eller nått fel på kortet? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Hur många av er får problem med er dator ibland? | LokKalle | Off-topic | 2 | 2004-02-27 22:33 |
Problem med Norton Antivirus 2004 | Rogge | Off-topic | 5 | 2003-10-09 11:45 |
Problem med MSTS! | Dson | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2003-02-17 09:59 |
Xtracks problem | Pierre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 4 | 2002-12-21 11:48 |
Problem med Trainz och gamla \Custom-mappen | agdor | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2002-07-16 22:20 |