Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Övrigt > Off-topic

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-11-25, 12:55   #1
Rojje
Hedersmedlem

Reg.datum: Jan 2002
Standard En snöig natt på pendeln

Jobbade natt inatt och klev på 20.00 igår kväll. Fick börja med att gå upp till X1-reserven och fick där hälsa på vår senaste anställd på Citypendeln. Någon som har haft det lugnt eller tråkigt på X1-reserven har gjort honom.

Efter ett tågbyte ut till Älvsjö för att hämta nytt tåg. Det snöade hela tiden och spåren såg man inte röken av.

Ut till Ulriksdal för att komplettera med ett tåg som aldrig vart uppställt under onsdagen som det skulle blivit, och även här var det snö, snö och snö. Till höger finns det sidospår jag är på väg till.

Snart framme vid uppställningsspåret.

Sista hindret, en spårspärr som bara går ner 1/5 av vad den skall göra. Bara att ta fram växelkvasten och jobba sig varm.

Trots arbetet räckte det inte riktigt till, spärren ville inte ner p.g.a fastfrysning, utan jag fick ställa tåget på nedre delen av uppställningsspåret. Taxi tillbaka till jobbet och nu är klockan 01.30.

Fick rycka ut på morgonen och köra en del av en arbetstur och körde bl.a förbi Stuvsta. Där låg snön så högt att plog och underrede gjort sina egna märken.

Efter vändning i Märsta ner till Stockholms C (Cst) och när jag landar där är klockan 09.10. Äntligen hemgång och dags att åka hem för att få sova. Hoppas Banverket hunnit med att skotta fler växlar än dom gjort hitintils, annars får kollegorna ännu en tuff dag på jobbet med förseningar. Var själv -82 minuter till Cst häromdagen p.g.a växelfel (snö i växeln) i Älvsjö. Undrar hur det kommer att gå då den riktiga vintern kommer

Den dåliga bildkvalitén beror på att bilderna är tagna med en mobilkamera.

Nä, natti natti allihopa. Blev det för många bilder, säg till så kan jag plocka bort några.

Roger
Rojje besöker inte forumet just nu  
Svara med citat

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Nya fina Uppsala Pendeln Mson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2004-03-05 09:16
Natt bildgåta Mson Off-topic 10 2003-12-06 22:14
Att göra om objekten till natt Totte MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 4 2003-11-12 23:42
Två bilder från igår natt Dson Off-topic 5 2003-10-23 16:42

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:55.