![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
|
![]() Citat:
![]() ![]() keep em coming if you see more! ![]() Tack svenolov för förklarning. Mycket vicktig information i det här. I min config fil ska båda destination koder och utrop fils listan finnas. Vi redan har destination koder och allt fungerar. Vad jag har gjort är att jag också har stations namnen i listan. Stations namnen är "tags"namnet och i "strings table" ska finnas det .wav fil som måste spelas. t.ex. T-Centralen T-Centralen.wav Men det betyder att jag måste ta bort svensk bokstaverna på tagsnamn utan att lösa det ricktig namn på stationerna i trs. Jag har skriptat det. Så man fortfarande använda svensk namn i TRS men skripten ska lysna på det svensk bokstaver och ska ta dem bort. Den måste också ta bort mellanslag. I config fil ska man skriva ingen svensk bokstaver. t.ex MrbyCentrum Morby Centrum.wav rnsberg Ornsberg.wav Mlarhjden Malarhojden.wav Enskedegrd Enskede Gard.wav osv... Man ska skriva Enskede Gård på stations namn i trs och ni ska ser det rätt namn, men vill behöva att skriva det utan svensk bokstaverna i config filen. Nånting speciell är att det först fungerade med svensk bokstaverna i tags namn men bara i TRS 2004. I TRS 2006 var dem ersatt med ett "@".... Daniel, tack för commentär. Hmm, det är bäst att jag kan göra, har aldrig arbetat med en wav fil program. Vilken tror du är bäst. motorljud3 eller motorljud2??? -- Om v0.8, tycker jag att jag inte ska ha det texture fil under helgen. Spelar ingen roll, ni ska ha v0.8 imorgon (eller sent i kväll, ska släppas den kanske omkring kl4 på morgonen, kanada tid (+5/6 timmar svensk tid). SV |
|
![]() |
![]() |