Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-06-21, 00:23   #11
hp
Senior Member
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 591
Skicka ett meddelande via ICQ till hp Skicka ett meddelande via MSN till hp
Standard

Jag har haft rutten ett tag och haft tid att titta mer här och där. Att rundspåret eller inte kanske bör tas en funderarare över är klart. När jag tar bort det så funkar allt med signaler osv.

Nu till Rogges kritik:

1. Vid tex infarten till Munksäter eller Kvarndalen sjunker min FPS från ca 26 till 1 (ett)! Med default-inställningar på grafiken i MSTS sjunker FPS från ca 59 till 15. Objekten vid stationerna är mycket vackra, men genom att dra ner FPS rejält så tas ju udden av det hela tycker jag. Det blir sas aningen hackigt att köra med 1 FPS!

- Som andra har skrivit, vi kan inte sitta och leka med 500 MHz'are längre, vi får helt enkelt upgradera våra datorer.

2. Det fattas orienteringstavlor framför vägövergångar.

- Host, ja, det bör sitta där, men om jag inte mins fel så finns det någon bevakad plankorsning i sverige som inte äns har ljus mot spåren, och därför inte heller några orienteringstavlor.

3. Det fattas V-försignaler.

- Abslout inget måste, skall finnas om sikten är skymd.

4. På tex Kvarndalen så stannar loket en bra bit utanför perrongkanten.

- Bara att ändra i station marker, sen tror jag väl att det är du som kör loket, varför stannar du utanför perrongen??? Inte för att vara dum nu...

5. Ibland sitter orienteringstavlor för lägre hastighet för nära den hastighetstavla den orienterar om. Man hinner knappt bromsa.

- Kan du säga var, det blir lite lättare att ändra då...

6. Varför är det "kör 40" genom alla stationer? Det är bra segt att ena stunden ha sth 160 km/h för att sekunden efteråt bromsa ner till 40 km/h för att sekunden efteråt återigen ha sth 160km/h.
Det är omotiverat när man dessutom inte stannar vid alla stationer tycker jag. Det tillfredställer ju inte den/dom (mig) som vill köra snabbtåg, som det ju står i readme att KMJ gör.

- 1. om du går genom en kurva så ska det vara 40, jag skulle i alla fall inte köra fortare med tanke på gods (paket och människor).
- 2. orsaken är rundspåret, det har vi konstaterat...

7. Rutten är vacker men det verkar i dagsläget mest vara en tidig beta-version. Men med lite finputsning på KMJ så kommer däremot rutten att vara ett mästerverk.

- Snälla, gör det bättre själv, jag tror nog Hawk går med på att låta dig försöka...


Lite småsur
HP

hp besöker inte forumet just nu  
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Begränsning av objekt i Route Editor? Roger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2005-01-06 19:28
route geometry extractor! Robban.y Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-07-28 22:04
Ny T-bane route. Richard Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 61 2003-06-24 16:45
BMJ route, min nya route Trigger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 25 2002-10-29 10:08
The Chinese real route CJ highspeed is finished. Bluesky MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 27 2002-10-17 09:19



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:47.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009