![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Segeltorp, , Sweden.
Inlägg: 1 428
|
![]()
Jag har testat att köra ånglok med varierande framgång.
Först lite översättning av tangentbordskontrollerna. Strålpump är EAs "nysvenska" för injektor. Injektor 1 sitter på eldarsidan. 2:an på förarsidan. Engelska lok är vänsterkörda Spjäll är "damper" men kräver många M/shiftM tryckningar för att öppnas/stängas Ventilator är sotaren. Även här krävs många N/ShiftN tryckningar för att funka. För att ha en aning om vad som händer så tryck F5 två ggr för att få upp "instrumentpanelen". Något verkar skummt med "steam usage" för när jag står still och eldar med sotaren öppen sjunker ångtrycket!! Överhuvud taget så verkar det vara brister i skalriktighet på många ställen. Jag har lyckats göra 0 till 100 km/h på lite drygt 10 sekunder med ett ganska tungt tåg
__________________
Kenny |
![]() |
![]() |