|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2007-10-14, 02:27 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Första intrycket
Allra första intrycket blev inte bra. Jag fick inte igång det (berodde dock på dvd´n) och sen börja man läsa om buggar, missar och sånt som Kuju sagt skulle vara med, men inte var med...aj, aj, aj man börja ångra att man köpte det.
Men nu har jag äntligen fått igång det och kört lite och detta kan bli riktigt, riktigt bra. Plus: Flyter på väldigt bra, trots budget dator (tog bort skuggorna och har resten på högsta). Grafiken utklassar både MSTS och Trainz. Många olika vyer. Vattnet är underbart snyggt och rör sig. Vädret ändras medans man kör (börja dock inte regna när jag körde). Rök ur byggnader. Vindrutetorkaren syns innifrån loket. Mycket är animerat, t.ex. gräs, människor, fåglar. Fräckt att lokföraren och eldaren på ångloket rör sig! Minus: Dom buggar som hittats (vissa borde absolut inte funnits vid släpp). Himlen ser konstig ut (kanske bara jag som tycker det!?). Ingen rök ur det tyska dieselloket. Stöder inte 1366x768 skärmupplösning som alla hd-ready lcd-tv har. Så trots att det har sina brister, så har det många bra saker. Och får vi bara en patch som rättar till felen, så har vi en kanonbra tågsimulator! Min dator: AMD64 x2 4200+ (2,2Ghz) Abit KN9S (Socket AM2) 1024MB PC5300 (667Mhz) Gainward 8600GT WD Raptor 74GB (SATA) Samsung 160GB (ATA) Windows XP