![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Tågutropssignaler av alla de slag,
Har själv Arlanda Express både före Välkomna ombord efter avgång från Centralen och det efter det engelska farväl meddelandet något sorgsnare klang i det med mansrösten före Arlanda södra station, ett från en sittvagn mot Märsta ombord på ett stortåg, ett från en sittkupè i en brun 60 tals vagn mot Göteborg via Enköping, Västerås, Skövde och det där, ett från mappen annoncements i c20 mappen som Svoyager gjort, ett från X10 pendeltåg mot Bålsta före C20 damen börjar ropa en station, om någon är intresserad kan jag lägga upp dessa här på forumet inklusive utropssignaler från sjösidan: Väddö(Har även mickklicksljud i en separat fil, det som kommer efter att kapten pratat klart), Vaxö, Viberö, Vånö, Värmdö, Cinderella I, Cinderella II(Har även mickklicksljud i en separat fil, det som kommer efter att kapten pratat klart.) Och så en liten fråga till Tobias som satte min röst i ett utropsmeddelande så att jag skulle låta som en C20 förare mot Kungsan, där finns även mickklicket med så att det låter som att jag släppte mickknappen på en C20 talmick, Får jag lägga upp mickklicket i det meddelandet? om någon är intresserad av ett sådant vill säga. det är som sagt först och främst utrop med bara pling eller ljuden före föraren börjar prata, som jag i första hand efterlyser från vilka tåg som helst för spänningens skull, men även med förarens eller automatröst välkomnas. Mvh Johnny Nilsson |
![]() |
![]() |