|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-03-08, 16:28 | #1 |
Medlem
|
RS utilities!
Alla som lekt med Microsofts gamla tågsimulator (MSTS) känner nog till namnet Mike Simpson. Det är han som gjort Route Riter och som av de flesta ses som det bästa hjälpedlet för att hålla koll på rutter, Lok, vagnar osv.
Denne gud har även gjort två program för Railsim (RS) och här kommer lite länkar och info om dessa: RS Tools (The missing Bits) är ett liknande program som Route Riter. Den hjälper oss att sätta upp nya rutter och annat i RS. http://steam4me.railpage.org.au/Rail...or/RS_TMB.html På ovanstående länk finns Porgrammet att ladda hem. "Users are reminded that this program has nothing to do with Kuju, RSDL or Electronic Arts and is entirely my own work. Any changes you make to the Rail Simulator files are made entirely at your own risk. Users who are not computer literate and without knowledge of .xml file formats should not try to edit any of the files." ------------------------------------------------------------------------- http://members.optusnet.com.au/virtu...downloads.html Om du scrollar ner lite på denna sida så finns den senaste uppdateringen till RS Tools (The missing Bits). Här finns också det andra programmet som är en ny Front end till RS och heter Rail Simulator Kickstart. Du väljer här vilken rutt och vilket scenario du vill köra och sedan skall RS starta upp direkt. Du kan också ändra och göra lite andra saker i detta program men jag har inte provat dessa än så jag återkommer om detta. Jag återkommer också med lite information om vad RS Tools (The missing Bits) kan göra så fort jag får lite tid över. Dessa två är för mig 'must have' om man vill jobba med RS.
M v h /Pursche Senast redigerad av Pursche den 2008-03-08 klockan 18:17. |
|