|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-04-29, 19:07 | #1 |
Tidigare Krille400
Reg.datum: Oct 2004
|
En brant spårväg/bergbana.
Efter att ha tittat på filmen om die Pöstlingbergbahn blev jag väldigt sugen på att bygga en egen spårväg (Eller om det är en bergbana? Berättaren i filmen undrade samma sak.) som går uppför ett berg. Banan är mycket brant på vissa ställen, så det kan kanske vara klurigt att hitta spårvagnar med tillräckligt bra bromsar. Själv kör jag med en V6e-vagn från Hamburg som är en köpevara, vilket går finfint.
Jag har nästan enbart använt mig av saker som finns originalinstallerade i TRS2004/06 och på Svenska Tåg-skivorna, men två saker behöver man ladda ned. www.trainzpedro.cz 1: "Přechody pro pěší" från TrainzPedro som finns under "Příslušenství" i menyn och sedan rätt långt ned på sidan. 2: "Vozovka přejezdu Dřevo", som ligger under "Traťové", ungefär halvvägs ned på sidan. I övrigt är det bara att tuta och köra. En mycket kortfattat SÄO medföljer. Mycket nöje. Senast redigerad av Kristian den 2008-04-29 klockan 19:11. |
|