Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > Landskapsdesign - MSTS / Open Rails

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2002-10-22, 23:58   #1
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard BMJ route, min nya route

Ja då var det dags igen för en rutt. Denna gången har jag svorit att inte ge upp no mather what. Jag har precis rensat dom 101km på signaler (skit jobb). Route jag hade tänkt mig att försvenska är INNSBRUCK - ST. ANTON LINE. Som sagt så är signalerna historia, och här näst kommer jag att ta bort alla hus som inte ser så svenska ut samt lägga till mycket mycket mer skog och massa svenska lägenheter,stugor, bonnagårar (på skånska )) m.m. Sen kommer jag att sätta ut svenska vägmärken på vägarna samt svenska signaler på rutten. Sen kommer det svenska järnvägsövergångar,bussar m.m till städerna. Vad tycker ni om detta?? Ni kanske inte tror att det blir någonting av detta men jag kan säga så här att jag absolut inte tänker ge upp, utan om jag blir less på RE så vilar jag bara nån/några dagar ).

En stor historia kommer senare till rutten och kom ihåg att det ska vara en helt påhittad rutt utan några som helst likheter till verkliga rutter. Routen ligger belägen i Lappland bland bergen precis vid gränsen till Norge och därför kommer det vara mycket berg och för att inte tala om snö och fina soluppgångar. På denna rutten kommer man kunna köra pendeltåg,godståg,ånglok,rälsbussar,intercity tåg ja allt. Räkna med mycket mötande trafik med Y7r.

Rälsen kommer att vara den gamla som redan fanns i rutten, lika dant med broarna dom kommer också vara kvar. Men resten av landskapet ska jag försöka ändra. När du kommer längre upp i bergen så kommer den att bli mer och mer enkelspårigt men typ resten av rutten är till 80% dubbelspårigt. Jag har också tänkt mig ungefär 20 stationer på rutten får se till så att det inte blir för många men endån rätt så många för pendeltågen ).

Nå vad tycker ni om detta är det någon som hade kunnat tänka sig att ladda ner denna om jag hade gjort den??

Mvh:Trigger

Trigger besöker inte forumet just nu  

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Begränsning av objekt i Route Editor? Roger Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2005-01-06 19:28
route geometry extractor! Robban.y Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 3 2003-07-28 22:04
Ny T-bane route. Richard Landskapsdesign - MSTS / Open Rails 61 2003-06-24 16:45
Aktivitet till "Number One Tram Route" Hesa skurun MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 7 2003-01-06 18:00
The Chinese real route CJ highspeed is finished. Bluesky MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 27 2002-10-17 09:19

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:08.