|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2008-11-28, 19:22 | #1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Svenska containrar 20 ft.
Nu har klartecken kommit från Charlie.
Quite OK by me. It's been some time since I've emailed the other guys, if you can't get hold of them, just use the cont20 and cont40 meshes, you can do what you like with them. When I was creating them, I didn't make a separate mesh for each container, I just copied it to the new name (eg cont20aplu1.im >> cont20aplu2.im) and used a binary editor to change the name of the texture inside the .im file. That is why the mesh and texture names are all the same length - I could just change characters within the file and give it a new texture. It will be easy for you to do the same, eg for your Volvo containers call them cont40volv1, cont40volv2 and so on. Regards Charlie -- Charlie Lear, Melbourne, Australia Razorback Railway Content & Scenario Developer Så jag får väl inleda med ett stort TACK till honom, för hans medgivande till ommålningarna av hans containrar. Några utav texturerna är från riktiga containrar och några från diverse modelltågsvagnar, sen kommer även några påhittade efter företagsloggor som jag har hittat på nätet. Har även gjort ett försök att få dom lite vädrade. Först ut, är dessa 20 st. 20ft containrar som sceneryobjekt. Fler kommer inom kort, sen övergår vi till 40ft:re. Har även fått tillstånd från Deskgrunt. Att använda hans containerpaket och uppdatera detta med mitt eget kuidnr. med fler containrar. Så dom kommer att dyka upp som product också.