![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Senior Member
|
![]()
Citat: " Varför köpa skivorna när man kan ladda ner dom gratis ? "
Först och främst för att det är olagligt, vilket kan ge oerhörda mängder med $$ i skadestånd. Sen är det rent moraliskt att man betalar för nyttjande av produkt. Oavsett om det är musik eller programvara. Om branschen finns kvar om 5-6 år ? Beror på vilken bransh du menar. Piratkopieringen kommer alltid finnas, i större eller mindre utsträckning. Musikbranshen likaså, idag är det ju tack o lov många som verkligen köper skivan och ger artisten det "gage" dom är värda. Och det är nog det som gör att dom finns kvar. Slutar folk helt köpa skivor (vilket jag inte tror) så kommer nog musiken försvinna också. Telia & BBB har i dagarna ÖKAT kontrollen på deras kunder vad dom egentligen laddar ner, och kommer utan varning stänga av dom som tankar olagligt material i större utsträckning och anmälan görs direkt till respektive myndighet. STIm / IFPI / Antipiratbyrån o.s.v. Vilket jag tycker är bra. Så att piratkopieringen minskas. Nu säger jag inte att alla som tankar pritakopior är idioter, utan mer att man ska tänka lite längre. När man minst anar det så knackar det på dörren, och då sitter du med skägget i brevlådan och hela din framtida ekonomi förstörd. Bara för en pytteliten ynka mp3;a du inte köpt... // Håkan |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Bilder på min rutt LBJ (obs, många bilder!) | Deskgrunt | Landskapsdesign - Trainz | 53 | 2005-07-13 14:31 |
Hur använder ni forumet? | Fredrik | Off-topic | 13 | 2004-01-16 22:55 |
Hur många har Lunarstorm? | Dson | Off-topic | 6 | 2002-11-24 11:10 |
För många lok | jenny11 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 11 | 2002-11-22 16:56 |
Hur många har Kazaa | Richard | Off-topic | 8 | 2002-11-22 16:28 |