![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | ||
Exilskånsk lokförare
Reg.datum: Oct 2002
Ort: Nässjö, Sweden
Inlägg: 449
|
![]() Citat:
Citat:
9-3 SS Aero fanns tillgänglig 2003-2005 med 2.0 Turbo på 210 Hk och Bosch motorstyrsystem. I samband med kombilanseringen som MY06 kom 2.8t V6 med lågtrycksturbo på 250 hk. Samma år degraderades 2.0T 210 hk till ett vanligt motoralternativ som fanns tillgänglig i alla karossvarianter och utrustningsvarianter. För extrema saab-nördar kan tilläggas att 2.8t V6 såldes i en 230 hk-version på vissa marknader...... Inför MY08 skruvades 2.8t upp till 255 hk...... I samband med introduktion av MY09 blev Aero ett utrustningsalternativ som finns tillgängligt med tre motorer. 2.0t BioPower Aero (200 hk), 1.9 TTiD Aero (180 hk) och 2.8t V6 Aero (260 hk) Inför MY10 kommer 2.8t V6 att utgå som motoralternativ till 9-3. Den lär dock dyka upp i nya 9-5 och 9-4X. Lite från jourhavande Saabnörd i Hallsberg....... PS: i de flesta av polisens bilar sitter inte Aero-motorn 2.3T (260 hk) utan den nedtrimmade varianten av samma maskin, 2.3T 220 hk som fanns till 9-5-programmet 04-06.
__________________
//Alexander - läs min lblogg: http://blogg.alexfaldt.se Senast redigerad av alexfaldt den 2009-04-22 klockan 18:21. |
||
![]() |
![]() |