|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2009-07-04, 14:26 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
|
Hittade gammla MSTS-backupskivan!
Ja, satt och grävde i min dataspelslåda i jakt på ett spel jag inta hade använt på länge, men hittade något mycket bättre: Min gammla MSTS backupskiva! Här ligger alla gammla rutter jag har försökt bygga, men som det aldrig blev nå´t av, som Stockholm C - Arlanda (kom nästan till Karlberg och bara spår), Mora - Borlänge (blev knappt klar med Mora stationsområde och nästan inget utom spår) samt Orsa - Mora. Den senaste rutten är knappt 2 mil och jag hade redan byggt en bit på den. Jag fick en lust att fortsätta på det bygget, tbanan var ett för stor projekt men detta är ju mycket mindre... Och det skulle vara kul att få göra en sista rutt till MSTS... Det är trotts allt min favoritsimulator! Så nu är det några saker jag undrar:
1: Var finns svenska växlar att hämta? Har sett dem i Trollhättanrutten. 2: Hur får man olika ljud från spåret? 3: Och vet någon var man kan hämta något passande spårljud med rejäla dunkningar från spårskarvarna?