![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Har inte läst in mig så mycket på enginespecs ännu, men jag tror jag vet vad som kan vara felet.
Jag tror felet ligger i throttle-power-containern. Testa att byta ut denna delen mot den som finns i det fungerande lokets engine-config. Containern fungerar på följande sätt (om jag fattat rätt) 0, 1, 2, 3, 4 osv är lägena på gasreglaget. efter dom följer två rader av siffror. Den vänstra siffran är hastigheten, den högra(den med " ") är accelerationen t.ex. 1 { 0 "165" 2.2 "83" 4.4 "55" 6.6 "41" 8.8 "33" 10.0 "0" } Så om man har gasläge 1 och loket går i 2.2 m/s så accelererar man 83 (tror att enheten är m/s-kvadrat). Har man har gasläge 1 och loket går i 4.4 m/s så accelererar man 55. osv. Då är den siffran som är längst ned till vänster i ett gasreglageläge den högsta hastigheten som man kommer upp i det reglageläget. 10 m/s (36km/h) i exemplet ovan. Orsaken till slirningen är antagligen att accelerationen är för hög.