![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 | |
Medlem
Reg.datum: Mar 2006
Ort: Stockholm
Inlägg: 531
|
![]() Citat:
Det är väll mera en generell fråga hur detaljerade modeller man skall göra. Bilarna som jag har lagt upp i den här tråden ligger på ~500 polygoner, men då sitter mer än hälften i hjulen. Jag började rita på en BM 350 Boxer i går kväll men den verkar hamna närmare 2k pollygoner men den fyller man iofs inte vägar och parkeringsplatser med på samma sätt. Egenligen kanske det är sådant här som LOD är till för att hantera. Jag testade att göra "subsurf" dvs dela upp alla ytor i 4 och automatiskt aproximera formen. Jag kan testa att lägga in en sådan som LOD på modellen när det börjar finnas texturer. På andra hållet så kan man ju göra en .im med bara skivor till hjul men det märker vi väll om det blir prestanda problem.
__________________
"Till Statens järnvägsbyggnader skall antagas frejdade ingeniörer vilka föredra det tillräckliga framför det fullkomliga" -- Nils Ericson trainz.datorsystemdrift.se
|
|
![]() |
![]() |