|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-10-27, 01:40 | #11 |
Senior Member
|
Flytande kväve är normalt -196 grader, cirka.
Jag vet inget "system" för en vanlig svensson att hantera. Kiselplattor och sådant, kopparrör spricker. Man bör veta exakt vad man håller på med innan man ens tittar på flytande kväve. Tror inte ens det finns ett system som hanterar flytande kväve kontinuerligt utan påfyllning. (Som är någorlunda billigt) När man överklockar , så oftast ändrar man FSB, det är vanligast. Även multipler och volt om man ska "performance" klocka. En enkel start är att pilla lite på fsb, bara lite och se. mäta temp och kolla. Sen kan man fortsätta lite mer. Man bör läsa manualen till moderkortet först och se vad man kan göra. När det gäller kylning så är en bra början vattenkylning, man kan få bra resultat med en sådan också. Gas-kylning är inget man bör köra, börjar det läka så är det inte så bra att andas in. Jag var tvungen att ansöka om speciellt tillstånd från räddningstjänsten för att ens få ha den i huset. SÅ vattenkylning är bäst, processorer är gjorda för att gå i en speciell hastighet, ska man ha mer så är det bästa och billigaste (om man räknar på vad kylningen kostar) att köpa en värre cpu. Men nyfikenhet och viljan att bygga nåt eget kanske tar över, så glutta in lite guider och kolla. Hur just AMD klarar av olika saker vetefasen, enda amd;n jag kör är oklockad och har inte så någon speciell erfarenhet. Men det finns som sagt massa guider och forum för sådant. jag använder produkter från www.gtek.net till alla projekt. Där finns massa godis för överklockaren // Håkan |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vad gör filen rundll32.exe i min dator? | LokKalle | Off-topic | 14 | 2004-02-28 10:49 |
Det bästa med skolan? | Dson | Off-topic | 11 | 2003-02-23 22:13 |
Ny dator gör skillnaden!! | Fredde | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 5 | 2002-12-02 18:29 |
Forumets Häftigaste Dator | Decibel | Off-topic | 5 | 2002-11-13 22:07 |
Ny dator med Grafikproblem! | Pierre | Off-topic | 7 | 2002-07-07 14:17 |