Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2009-12-27, 12:52   #37
desse56
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2009
Ort: Landskrona, Sweden
Inlägg: 334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bombardier Train Visa inlägg
Hytten skiljer sig väl än del har jag för mig, Jag har för mig att Öresundståget i verkligheten har "Combined brake handle" som det kallas i MSTS, rätta mig om jag har fel. Jo, jag gillar också Ö-tågen, och ljudet är helt fel till MSTS. Hoppas någon kan göra "rätt" ljud då iaf.
Men denna versionen har ju ochså combined brake handle.

Vad som menas med kombinerad gas o broms är helt enkelt att en elmotor är som en generator fast omvänd. Istället för att få roterandet att skapa ström så skickar man ström så att den roterar. Men när den bromsar så vänder man på det. Man skickar in för lite spänning till motorn och då måste den kompensera det (spänning 0 elektroner som vill jämna ut sig) och då börjar den istället fungera som en generator. Och vad driver generatorn nu då? Jo, hjulen, och dess energi.

Här har du lite intressant fakta

By the way, var laddade du ner ETR500??

Senast redigerad av desse56 den 2009-12-27 klockan 13:01.
desse56 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009