|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-01-23, 22:04 | #1 |
Veteran
Reg.datum: Jul 2008
Ort: Fagersta
Inlägg: 5 541
|
En tanke...
Hej! Jag har funderat lite över det här med rutter. Micke.L bygger ju den finfina bergslagsbanan, som ju är ett riktigt mästerverk. Många andra här har ju också kommit in i byggandet i RS/RW och bygger bara finare och finare.
Men jag är ganska säker på att de flesta här skulle vilja köra på verkliga svenska rutter i RS/RW. Problemet med att bygga en verklig rutt, är ju att det är massor av arbete med att få ett landskap som är likt det verkliga. Och det tar tid. Massor med tid. En verklig rutt är inget man svänger ihop på en vecka. Snarare ett par år... Och det är ju väldigt få som har det tålamodet... Fick en idé på hur man skulle kunna göra istället. Problemet är, som jag kan se det, att man inte orkar bygga klart sina rutter. Man bygger kanske 2-3 mil och sen orkar man inte mer. Men då kommer min idé in. Nu är det här bara ett exempel: Vi bestämmer oss för att bygga rutten Stockholm C - Uppsala (ca 7 mil). Om man då kan få ihop 10 pers (vilket kanske inte är säkert, men några kan man säkert få ihop) så kan en bygga spåren, sedan fixar en signalsättning och skyltar, och sedan bygger resten på landskapet. Min tanke är då, att var och en ger allt i kanske 1 mil, vilket ju inte är något helt enormt jobb. Och då gör man så, att först bygger en sin del, sen skickar han/hon rutten till nästa, och på så sätt slipper man problemet med att man tröttnar för att arbetet känns oöverskridligt. På så sätt kan man också få klart rutten på mycket kortare tid än det hade tagit om en person hade gjort allt själv... Är det någon mer som tycker att det här låter som en bra idé?
__________________
Mvh Björn Tågklarerare, Fagersta Central, Nora, Smedjebacken och Mora |
|