|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2010-02-21, 11:33 | #1 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
Svenska vägar
Nu har jag hållt på med att lägga vägar och det är inte roligt. Det bara dom engelska vägarna, som liknar dom svenska. Men där är det bara trafik på dom med trottoarer, men trottoarerna ser för jäkliga ut och vägarna har såklart vänster trafik.
Som jag skrev i tråden om min rutt, Eldstad, så har jag exprimenterat med att lägga dom engelska vägarna utan trottoarer (och trafik). Och sen använt svenska perronger som trottoarer och lagt till trafik (SADs trafik utan väg). Detta ser bra ut och fungerar utmärkt där det är plant. När det inte är plant blir det ett helv..e... Har kollat på Scale Roads http://www.3dtrains.com/products/rs1/scaleroad.shtml också. Väldigt bra vägpaket, men då är det detta med linjerna i vägen som blir fel!? Vad gör man? Bästa hade varit ett svenskt vägpaket, men då måste ju nån bygga det. Och det vet jag inte om nån vill/orkar!????