![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har tagit mitt förnuft till fånga och återgått till mitt första försök med realistiskt landskap efter emges lilla manual
Så detta i downloads-delen kan ni glömma. http://www.e-buzz.se/forum/showpost....22&postcount=1 Kom framtill, att det tar alldeles för lång tid, att försöka pussla ihop varje kartbild med varandra. Då det kan skilja ett par decimaler, varje gång man ska ta fram en ny kartbild. Så jag tar hellre den felmarginalen som uppstår, med ett par hundratals meter, när borden möts (cirkeln sluts). Detta är gjort, från Stockholm och norrut. Hela Roslagsbanan upp till Kårsta. Därifrån den ungefärliga gamla linjestreckning upp till Rimbo, Norrtälje, Hallstavik, Länna, Uppsala. Sen själva stambanan från Stockholm C till Uppsala via Märsta och Arlanda. Tyvärr, så fick jag inte ihop passning som synes, när kartorna gick ihop. Men man får väl fuska till det lite, då det bara är 284 meter som felar. Ska så småningom, försöka dela upp allt i mindre bansnuttar och göra som cdp-fil. Som ni sedan får Merga ihop. Återkommer med, hur utbyggnaden fortskrider i tråden.