![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
Ort: Stockholm, Sweden
Inlägg: 1 430
|
![]()
VägSystem 3000
Min tanke har varit väldigt länge att bygga ett modulärt vägystem till Trainz, så man kan få vägarna lite mer som man vill. Så detta har jag påbörjat nu, därav mina klagor i en annan tråd här. Detta system kommer bara finnas tillgänligt för Trainz Classics och högre (dvs ej TRS 2006 och neråt) Detta bara för detta system använder sig av inställningar som inte finns i desas versioner. Min tanke med systemet: Allt ska bara uppbyggt av körfält, dvs man ska kunna få enkelriktade vägar med hur många körfält som man nu än vill ha. Så över körfälten ska man kunna placera ut en annan väg där inga bilar kör, dvs som en vägtexur (se bild 1 nedan). Så körfälten kommer ligga under en annan textur vilket möjligör att man kan ha olika hastigheter på de olika körfälten. Om systemet:
Körfälten: Alla hastigheter är gjorda mellan 20-120 (diffar lite då man anger hastigheten i m/s), ev ska 3dfilen/texuren ändras på dessa. Finns ett verktyg för att skapa en väg med en fil i varje riktning Problem så här långt: Dels de som löst sig nu med hur man konfiguerade väg i trainz Men nu så blir de lite bakvänt när man lägger ut vägen (man lägger ut den mot färdrikningen, inte med.. Ska kolla om detta går att lösa Nu lite bilder på hur det går. Bild1, visar att man lägger en vägtextur ovanför körfälten Bild2-3 Visar bara att bilarna rör sig i olika hastigheter (hastigheter från vänster, 120,20 samt 70)
__________________
/Leoj Jaudidamdamdubidamdam |
![]() |
![]() |