|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2002-12-22, 13:43 | #1 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
Transparenta fönster till t-vagnarna eller ej?
Hej.
Sitter och pillar på transparenta fönster till mina t-vagnar. Någon som vet hur man får interiören att lysa nattetid (typ Light1)? Det ser ju betydligt snyggare ut då. Sedan undrar jag om det verkligen är nödvändigt med transparenta fönster när; *Den totala filstorleken för en vagn ökas från 3.7 mb till 12.3 mb *Polygonantalet stiger; - Lite: Inga säten, stänger och dyl. (Några hundra polygoner) - Mycket: Med säten, stänger och dyl. (Några tusen polygoner) En stor nackdel med detaljerad inredning är att det blir svårt att ha flera t-tåg igång samtidigt utan kraftfull dator. Dessutom tycker jag inte det blir särsklit mycket snyggare med transparenser på dessa vagnar så just nu lutar det åt "inredningsfria" vagnar. Några tips eller kommentarer? Mvh Mikael R / http://marc.fateback.com |
|
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Mera objekt till alla duktiga ruttbyggare !! | avslutat_konto | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 39 | 2002-08-17 16:32 |
Hur byter man cab till X2000? | Netcaller | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2002-07-11 06:39 |
X2000 eller iore till Trainz | Yzerman | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2002-06-18 03:00 |
Transparanta fönster till Trainz | Hawk | Trainz - Allmänt om Trainz | 7 | 2002-05-30 15:18 |